Кожна
дитина - почасти геній…
А.Шопенгауер
Обдаровані діти – майбутній цвіт нації, інтелектуальна еліта, гордість і
честь України, її світовий авторитет, а тому перед кожним педагогічним
колективом стоїть завдання, спрямоване на створення оптимальних умов для
навчання та розвитку всебічно обдарованої молоді.
Відповідно до Закону України «Про освіту»,
Національної доктрини розвитку освіти в Україні, нормативних документів МОНУ
одним із напрямків роботи освітян є
виявлення та навчання обдарованих дітей. Значну увагу цьому приділяють і
учителі-словесники Маловисківщини, створюючи всі можливі умови для розвитку
інтелектуальних та творчих здібностей, природних задатків школярів.
Робота над розвитком обдарованості потребує створення певних дидактичних
умов, які включають:
v
своєчасну діагностику;
v
розробку системи творчих завдань;
v
творчу діяльність учителя та учня.
Навчання філологічно обдарованих дітей здійснюється не лише у класах з
поглибленим вивченням української мови та літератури чи у класах філологічного
профілю, а й на звичайних уроках, заняттях гуртка, позакласній роботі тощо.
Велику роль у навчально-виховному процесі відіграє підготовка та участь
учнів у шкільних, районних, обласних етапах конкурсів, які орієнтуються на
розвиток обдарованої та творчої особистості. Такі заходи покликані не лише
підвищити інтерес до предмета, а й сприяють системній праці над собою.
Аналізуючи
результативність участі учнів у І-ІІІ етапах мовно-літературних конкурсів за
2013-2014 н.р., можна стверджувати, що філологічно обдарований учень нашого
району вміє працювати, прагне розвиватися, має гарні навички самоорганізації. А
ще конкурси - це спілкування і взаємодія педагогів та учнів, прагнення досягти
вершини.
Районний
методичний кабінет відділу освіти Маловисківської РДА щорічно здійснює
науково-методичний супровід проведення І-ІІ етапів мовно-літературних
конкурсів, серед яких Міжнародний конкурс з української мови імені Петра
Яцика, Міжнародний мовно-літературний
конкурс учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка, Всеукраїнський
конкурс учнівської творчості, присвячений Шевченківським дням, Всеукраїнська
олімпіада з української мови та літератури та Всеукраїнська українознавча гра
«Соняшник».
Основне завдання мовно-літературних
конкурсів - виявити знання програмового матеріалу та творчі здібності
конкурсантів. Переважна більшість
учасників демонструє належний рівень знань, мовне чуття, нестандартний підхід
до виконання завдань. Тому такі філологічні змагання - шанс повірити в себе,
досягти успіху й надалі рухатись тільки вперед.
Позитивною є динаміка перемог учнів
нашого району на ІІІ (обласному) етапі мовно-літературних конкурсів. У
2013-2014 н.р. переможцями обласних етапів стали: Фокша Дар’я, учениця 4 класу
Маловисківської ЗШ №4 І-ІІІ ст. (Міжнародний конкурс з української мови
імені Петра Яцика (І місце)), Шевченко Ярослав, учень 7 класу Маловисківської
ЗШ №4 І-ІІІ ст. (Міжнародний мовно-літературний конкурс учнівської та
студентської молоді імені Тараса Шевченка (переможець)), Кадубець Дмитро, учень
11 класу Маловисківської гімназії (Всеукраїнська олімпіада з української мови
та літератури (ІІІ місце)).
Щороку зростає інтерес до проведення Всеукраїнської українознавчої гри
«Соняшник». Маємо гарні результати. Диплом переможця отримали 73 учні, Диплом І
ступеня Всеукраїнського рівня - 7 учнів, Диплом ІІ ступеня Всеукраїнського
рівня - 30 учнів, Диплом ІІІ ступеня Всеукраїнського рівня - 38 учнів, Диплом І
ступеня Регіонального рівня - 47 учнів, Диплом ІІ ступеня Регіонального рівня -
97 учнів, Диплом ІІІ ступеня Регіонального рівня - 80 учнів. Найактивніші
учасники гри - вихованці Маловисківської гімназії (74 учні (координатор
Панченко О.М.)), Смолінського НВО (64 учні (координатор Бічаніна С.О.)),
Маловисківської ЗШ №3 І-ІІІ ст. (58 учнів (координатор Чабан Л.Г.)), Оникіївської
ЗШ І-ІІІ ст. (49 учнів (координатор Якович І.М.)), Маловисківської ЗШ №4 І-ІІІ
ст. (44 учні (координатор Білан Н.В.)).
З метою популяризації творчої спадщини Т.Г.Шевченка, активізації виховної
та патріотичної роботи серед учнівської молоді, збереження і розвитку
інтелектуального потенціалу України, державної підтримки талановитої молоді та
творчої праці вчителів проводиться Всеукраїнський конкурс учнівської творчості,
присвячений Шевченківським дням. Щороку наші учні є учасниками ІІІ (обласного)
етапу конкурсу, проте не завжди стають переможцями. Але участь у конкурсі
обласного рівня вже є своєрідною перемогою для школярів, бо досвід -
найцінніший.
Виявити
творчі паростки дитини нелегко, тому до роботи з обдарованими учнями потрібно
підходити з неабиякою відповідальністю. Сучасні змістовні заняття, різні види
пошукової та творчої діяльності, додаткові завдання - ще не весь перелік того,
над чим повинен працювати педагог. Тож сподіваюся, що така учительська праця
щороку ставатиме насолодою, а на освітянському небосхилі Маловисківщини
з’являтиметься ще не одне сузір’я талановитих дітей.
Н.В.Романич,
методист районного методичного кабінету
відділу освіти Маловисківської РДА
Немає коментарів:
Дописати коментар